
Een nieuwe brand identity! Maar waarom?
Yes! Een nieuwe bedrijfsnaam met een nieuwe look and feel! Maar waarom eigenlijk? Dat ga ik je even haarfijn uitleggen, want je bedrijfsnaam is meer dan alleen de naam waarop mensen jou kunnen vinden. Het moet samengaan met je brand identity en zegt veel over jouw als persoon en over je bedrijf.
Visuele identiteit
Je brand identity is ook wel je visuele identiteit. Het is de zichtbaarheid van jouw merk en hierbij voelt en ervaart het publiek een bepaalde beleving. Het is dus kort gezegd hoe jouw bedrijf overkomt bij de doelgroep en wat jij uitstraalt als organisatie. Door je brand identity bepaal je hoe jouw doelgroep naar je gaat kijken. Bijna alles kan je aansturen door middel van je brand identity. Ben je goedkoop of juist duur, luxe of low end, wat voor bedrijf ben je precies, en ga zo maar door.
Herkenning
Daarnaast zorgt het voor herkenning. Beelden worden langer onthouden door mensen dan woorden. Wanneer ze jouw logo zien terwijl ze dat al een keer eerder gezien hebben, krijgen ze er een associatie mee, een bepaalde herkenning waardoor je bedrijf vertrouwd voelt bij deze persoon. Ditzelfde geldt voor de gehele stijl van jouw merk.
Een brand identity is dus erg belangrijk voor je bedrijf. Je kan meteen overbrengen wat je merk is en je kan makkelijker binden met klanten door je merk zichtbaar te maken. Belangrijk hierbij wel is dat al je uitingen goed op elkaar zijn afgestemd, zodat je voor die herkenning zorgt. Wanneer je website er heel anders uit ziet dan je social media kanalen, gaat de bezoeker de link niet leggen, waardoor je klanten kan mislopen. Andere uitingen waar je aan moet denken zijn: je logo, visitekaartjes, flyers, verpakkingen, etc.
Hulp nodig bij je brand identity? Ik help je graag! Neem contact met me op via mail of bel!